דילוג
שיעור מספר 7 - שרימפסים - בית הובי אונליין

שיעור מספר 7 - שרימפסים

אקווריום שרימפסים הפך להיות בשנים האחרונות אחד התחביבים האהובים על מגדלי דגים בישראל, והוא תופס תאוצה עם הזמן. אם כן, כיצד מגדלים שרימפסים באקווריום הביתי, ולמה צריך לשים לב? במבוא זה ניתן לכם סקירה כללית על העניין.

השרימפסים, חסילונים, הם שוכני קרקעות ממשפחת הסרטנאים, אשר גדלים במים מלוחים ובמים מתוקים. ישנם סוגים רבים של שרימפסים, בהם לא מעט כאלו שמגודלים ברחבי העולם בגידול ביתי כבר עשרות שנים.

המפתח לגידול שרימפסים הוא בראש ובראשונה איזון ויציבות: אקווריום שרימפסים צריך לשמור על תנאים אופטימליים קבועים כדי לאפשר ליצורים הקטנים לשגשג ולהתרבות. מעל לכול, הם דורשים טמפרטורה נמוכה יחסית. 22-26 היא האופטימלית (אם כי ישנם כאלו הטוענים כי הטווח רחב בהרבה) – וחשוב שהאקווריום לא יכלול מוקדי חום כדוגמת פילטר המתחמם במהלך עבודתו או גוף תאורה פנימי המפיץ חום.

גם לחומציות ולקשיות של המים ישנה חשיבות, ולצידן – לנוכחותה של צמחייה. (להרחבה בנושא ראה שיעור מספר 5 - כימיה של המים - קשיות מים)

השרימפסים הם, כאמור, שוכני קרקע, אך הם נהנים לטפס ו'לטייל' בסביבתם, ולכן הצמחים הם תוסף נפלא עבורם. נוסף על כך, ידוע שצמחי מים מרגיעים אותם ומאפשרים להם 'לחוש בבית'.

עניין חשוב נוסף הוא המצע לשירמפסים: החסילונים ידועים כחובבי אצות, ואלו יכולות להתפתח, בין היתר, על המצע אשר תניחו באקווריום. לכל סוג חסילונים יכול להתאים מצע אחר, אך באופן כללי רצוי שיהיה זה מצע מאבנים מסוג שמאזן את המים מבחינת הקשיות. הגובה המומלץ הוא 6-8 ס"מ

אחת השאלות המרכזיות בנוגע להקמת אקווריום שרימפסים בבית נוגעת לשאלה אם לשלב באקווריום גם דגים רגילים. כאן חשוב לבצע את הדברים לאחר בחינה מעמיקה ובדיקות שונות. ככלל, רוב הדגים ייהנו מ'ארוחת שרימפסים' זמינה, כלומר אם בסביבתם ישנם שרימפסים שהם יכולים לאכול.

לכן אחת התשובות לשאלה היא – מהו גודל הדגים? אם באקווריום ישנם דגים קטנים, שלא יכולים לאכול את סוג השרימפסים שבאקווריום, בשל גודלם, אין מניעה לשלב ביניהם. מצב נוסף שיאפשר שילוב בין השניים: אם קצב הרבייה של השרימפסים גבוה מקצב אכילתם על ידי הדגים שנמצאים באקווריום. הכול נתון לשיקולכם, אך חשוב להיות מודעים לכך מראש
מאמר קודם שיעור 6 - פוטוסינתזה
ערכת בדיקה מקצועית לבריכות נוי UBBINK Aqua Multi Test - בית הובי אונליין

טיפים של מומחים

הניוזלטר השבועי שלנו עזר למעל 15,000 לקוחות! דוא"ל אחד בשבוע, עמוס בחדשות, מדריכים, וטיפים של מומחים

קטגוריות מובילות

השוואת מוצרים

{"one"=>"בחירת 2 או 3 פריטים להשוואה", "other"=>"פריטים נבחרו"}

בחירת מוצר ראשון להשוואה

בחירת מוצר שני להשוואה

בחירת מוצר שלישי להשוואה

השוואה