דילוג
שיעור מספר 1 - מבוא למים מלוחים - בית הובי אונליין

שיעור מספר 1 - מבוא למים מלוחים

אקווריום מים מלוחים הוא אחד האוצרות הגדולים ביותר שיכול אדם להכניס לביתו. אנו לא מזלזלים כמובן, באקווריומים ה'קלאסיים', בעלי המים המתוקים, אך אקווריום מים מלוחים הוא ללא ספק קפיצת מדרגה - אל ממלכת מים מופלאה המזכירה במובנים רבים את מעמקי הים והאוקיינוס.

כיצד מקימים אקווריום מים מלוחים?

מדובר במשימה שדורשת הרבה מאוד תכנון ודיוק, אך היא קשה פחות ממה שנוטים לחשוב. למעשה, אקווריום מים מלוחים נחלק לשני סוגים עיקריים:

• אקווריום מרינה כזה אשר מכיל בעיקר דגים ומעט אלמוגים וחסרי חוליות (שרימפס, לובסטרים ועוד)

• אקווריום ריף כזה אשר בו השולטים הם בעיקר חסרי החוליות והאלמוגים, בעוד הדגים מעטים יחסית.

הבדלים חשובים בין אקווריום ריף לאקווריום מרינה

ישנו, כמובן, הבדל בין הקמת אקווריום מים מלוחים ריף לבין הקמת אקווריום מים מלוחים מרינה, אך בכל זאת ישנם כמה שלבים ומהלכים בסיסיים אשר משותפים לשניהם :
מי אקווריום ריף יהיו מי אוסמוזה בתוספת אבקות להשלמת האלמנטים במים, ומי אקווריום מרינה יהיו מי ברז רגילים בשניהם נצטרך תוספת של מלח ייעודי לאקווריום.

בעת הקמת אקווריום ריף יש לבחור תאורה מיוחדת שתדמה את אור השמש באקווריום. ואילו בהקמת אקווריום מרינה אפשר לבחור בכל תאורה לאקווריום שתרצו.

הטמפרטורות בין שני סוגי האקווריומים שונה - באקווריום ריף בין 18 ל-22 מעלות צלזיוס; באקווריום מרינה - בין 24 מעלות ל-26 מעלות.

כלל חשוב שכדאי לזכור, נוגע לגודלה של המערכת, כלומר לנפח האקווריום : כמו בימים הגדולים ובאוקיינוסים, גם באקווריום שלכם השאיפה היא ליצור 'ממלכת מים' גדולה כמה שיותר, משום שכך תשיגו יציבות חשובה - בעת בניית אקווריום מלוחים, היציבות היא אולי הדבר החשוב ביותר. לכן מומלץ לבנות אקווריום בנפח של 300 ליטרים לפחות. אקווריום מים מלוחים קטן מזה יהיה קשה הרבה יותר לתפעול ולתחזוקה.

דבר חשוב נוסף נוגע לזהות הדגים וחסרי החוליות שיוכנסו לאקווריום: ראשית, חשוב מאוד להתייעץ לפני שבוחרים אילו בעלי חיים יוכנסו לאקווריום; שנית, חשוב מאוד לדאוג שה'דיירים' יזכו לתנאים דומים עד כמה שאפשר לאלו שהיו רגילים אליהם בסביבת המחייה הטבעית שלהם, הכרחי עבור הישרדותם באקווריום.

הגענו לשלב החשוב ביותר, כנראה, והוא תחזוקת האקווריום. בנייתו והקמתו של האקווריום חשובות מאוד ועשויות לארוך זמן רב, אך התחזוקה השוטפת היא זו החשובה ביותר. היא זו שתבטיח לכם אקווריום בריא שמספק לדגים ולחסרי החוליות שבו את התנאים האופטימליים למחייה ולהתפתחות.

התחזוקה נחלקת לפרקי זמן בחלוקה הבאה :

בכל שבוע חשוב לבדוק לפחות פעם אחת כי כל המכשירים החשמליים עובדים כראוי, כי הזכוכית נקייה מאצות וכי המים מלוחים במידה הנכונה. כמו כן, יש לרוקן את כוסית פורק החלבונים.

אחת לשבועיים חשוב להחליף את מי האקווריום (עד 20% מהם), ולנקות את חלקיו השונים של הפילטר.

אחת לחודש יש להחליף את משטחי הפחם הפעיל ולנקות את מסיר הפוספטים.

אלו פעולות שחשוב לבצע כל העת, ללא הפסקה, תוך שאתם מוודאים כי הדגים נראים בריאים, וכי הם מתפקדים ופעילים.

מאמר קודם שיעור מספר 4 - תאורה לאקווריום מים מלוחים
מאמר הבא שיעור מספר 2 - פורק חלבונים
ערכת בדיקה מקצועית לבריכות נוי UBBINK Aqua Multi Test - בית הובי אונליין

טיפים של מומחים

הניוזלטר השבועי שלנו עזר למעל 15,000 לקוחות! דוא"ל אחד בשבוע, עמוס בחדשות, מדריכים, וטיפים של מומחים

קטגוריות מובילות

השוואת מוצרים

{"one"=>"בחירת 2 או 3 פריטים להשוואה", "other"=>"פריטים נבחרו"}

בחירת מוצר ראשון להשוואה

בחירת מוצר שני להשוואה

בחירת מוצר שלישי להשוואה

השוואה