דילוג
שיעור מספר 3 - תחזוקה - בית הובי אונליין

שיעור מספר 3 - תחזוקה

לאחר שהקמנו את בריכת הנוי והוספנו ציוד איכותי לבריכות נוי לגינה לשמירה על איכות מים טובה, אנו חייבים לבצע טיפולים תקופתיים בבריכה

כדי למנוע מצבים מוכרים של ירקת / מחלות / אצות וכדומה. כמובן שדבר חשוב נוסף הינו הקפדה על האכלה נכונה ומדודה, על תתנו לאוכל לצוף לו בבריכה במשך זמן רב מבלי שנאכל, האכילו מעט, בהתאם לכמות הדגים, גודלם ועונות השנה (ככל שהמים קרים יותר, כך הדגים פעילים פחות ולכן גם זקוקים לפחות אוכל)

לפני טיפול בבריכה חשוב מאוד לנתק את כל האביזרים מן החשמל!!! הקפידו על כללי הזהירות!!!

הדבר החשוב ביותר, שחייבים להקפיד עליו, הוא ביצוע ריענוני מים תקופתיים בבריכת הנוי. ריענוני המים נועדו לדלל רעלנים שנוצרים באופן טבעי בבריכת הנוי ואינם מטופלים ע"י מערכת הסינון, יקרה וטובה ככל שתהיה, הניטראטים למשל יספחו חלקית על-ידי צמחי המים והדגה, אך מה שלא ייספח ישאר בבריכה ויכול בעתיד לגרום להרעלת הדגה.

ריענון מים תקופתי של 10%-30% ממי הבריכה אחת לשבועיים ועד למקסימום אחת לחודש חשוב מאוד לבריאות הבריכה, אל תחששו מ"בזבוז המים", השתמשו במים להשקיית הגינה. לאחר שרוקנתם את כמות המים הנדרשת, יש להוסיף אנטי כלור לפי הוראות היצרן ורק אז למלא בקצב איטי בחזרה במי ברז.

"אני לא מרענן, אבל אני כל הזמן מוסיף מים כי מתאדה"... טעות נפוצה וחמורה מאוד! המים מתאדים מהבריכה טהורים, לעומת זאת, מים שנוסיף מהברז נושאים איתם מומסים למיניהם, פיצוי במי ברז על אידוי מעלה במשך הזמן את ריכוז אותם מומסים במי הבריכה ומזיק מאוד ליציבותה, יופיה ובריאותה!

דבר נוסף שיש להקפיד עליו הוא איסוף עלים שנשרו מן העצים לבריכה. עלים שישארו בבריכה ישקעו בסופו של דבר לקרקעית הבריכה ויהפכו עם הזמן להיות בוצה רעילה. במידה וישנם משקעים בתחתית הבריכה / בוצה, חובה לבצע שאיבה ע"י שואב רפש ייעודי או להתשתמש במפרק בוצה ביולוגי.

אחרונים חביבים הם המשאבה והמסנן, את המשאבה יש להוציא מהמים אחת לכמה שבועות ולוודא כי פתחי יניקת המים נקיים וכי אין הצטברות לכלוך באיזור בית האימפלור, ניתן לשטוף את המשאבה עם צינור ולנקות את חריצים בעזרת מברשת קשיחה.

למסנן יש לבצע טיפול תקופתי בהתאם להוראות שתקבלו בחנות בעת רכישתו, התכיפות ואופי הטיפול משתנים בין סוגי המסננים ונפחם ביחס לבריכה. במידה ושמתם לב לירידה בכמות המים היוצאת מהמסנן בחזרה לבריכה בצעו מיידית טיפול למשאבה ולמסנן ללא עיכובים מיותרים.

במידה ויש לכם התקן UV, בעת טיפול במסנן, ודאו כי מבחנת הזכוכית העוטפת את הנורה נקייה לחלוטין מאבנית. במידה וישנה אבנית, ניתן להסירה בקלות עם חומץ טבעי 5%.

ניקוי אצות שנדבקו לדופן הבריכה / מפל / תאורה פנימית, יעשה ע"י סקוץ' ניילון חדש ונקי או מברשת ניילון בעלת סיבים קצרים וללא כל חומרי ניקוי.

מאמר קודם שיעור מספר 2 - מערכות סינון
ערכת בדיקה מקצועית לבריכות נוי UBBINK Aqua Multi Test - בית הובי אונליין

טיפים של מומחים

הניוזלטר השבועי שלנו עזר למעל 15,000 לקוחות! דוא"ל אחד בשבוע, עמוס בחדשות, מדריכים, וטיפים של מומחים

קטגוריות מובילות

השוואת מוצרים

{"one"=>"בחירת 2 או 3 פריטים להשוואה", "other"=>"פריטים נבחרו"}

בחירת מוצר ראשון להשוואה

בחירת מוצר שני להשוואה

בחירת מוצר שלישי להשוואה

השוואה