קורס דגי נוי

 

אנחנו שמחים להציג לכם קורס אונליין מקצועי ומקיף בנושא סוגי דגים. את הקורס העברנו למאות חובבים ברחבי הארץ במסגרת " האקדמיה לדגי נוי " ואנחנו מעניקים אותו ללא עלות לעוקבים שלנו. בקורס נלמד על מגוון רחב של דגים שמתאימים לאקווריומים מתוקים ומלוחים ובריכות נוי, ונספק טיפים חשובים ומידע על גודל, תזונה, אזורי מחייה ותנאים אופטימלים לאורח חיים בריא.

 
סינון לפי מחיר
ארואנה

ארואנה

הארואנה הוא ללא ספק אחד מדגי הנוי הגדולים ביותר המגיעים ממים מתוקים. השבי, יכול הדג להגיע לאורך של מטר, ואילו בטבע גם לאורך של מטר וחצי ויותר. לכן, הוא זקוק לאקווריום גדול במיוחד, שיאפשר לו לשחות בחופשיות ולנוע ללא הפרעה. נפח האקווריום הנמוך ביותר שיתאים לדג הוא 900 ליטרים.    
 
דגי גופי

דגי גופי

דגי גופי הם דגיגים קטנים, באורך של 4.5-5 סנטימטרים בלבד. ניתן להבדיל בקלות בין המינים של דג זה, כאשר הזכרים קטנים וצבעוניים יותר
דג מולי

דג מולי

דגי מולי הם דגיגים קטנים שמגיעים לגודל של שמונה ס"מ לכל היותר. בקבוצה זו נמנים דגי מולי מפרש, אשר סימן הזיהוי שלהם הוא הסנפיר העליון והמרשים שלהם...
גובי ניאון

גובי ניאון

גובי ניאון הוא דג יפהפה. גופו שחור ומעוטר בשני פסי אורך כחולים בולטים, שמשווים לו מראה מיוחד. זהו דג קרקעית, אשר למעשה משמש בטבע כ'איש הניקיון' של סביבתו: הוא מנקה את הקרקעית וניזון מהשאריות שהצטברו עליה, אך גם מסיר טפילים מהדגים עצמם, כולל מאזור הפה, הזימים והסנפירים. 
פרונטוזה

פרונטוזה

דגי הפרונטוזה הם דגים אשר גדלים לרוב בצפון אגם טנגנייקה, בשטחה של בורונדי. אלו דגים אשר מזוהים על ידי הבליטה הגדולה בחזית מצחם, אם כי לרוב זו מתפתחת בקרב הזכרים בלבד. הדרך לזהות בין המינים אינה פשוטה בגיל צעיר, על אף בליטה זו, אך בבגרותו הזכר יהיה בדרך כלל גדול יותר. 
סקלאר

סקלאר

דגי הסקלאר הם דגים ייחודים למראה, המופיעים בצורה משולשת ועוטים על גופם פסים שחורים יפהפיים, המשמשים על פי ההערכות להסוואה. מדובר בדגים באורך של עד 15 ס"מ, בעלי מזג שקט מאוד ונינוח.
דיסקוס

דיסקוס

 דגי הדיסקוס נחשבו בעבר לדגים קשים מאוד לגידול ולכן, עד לפני מספר עשורים כמעט ולא ניתן היה למצוא אותם באקווריומים ביתיים. היום, הם נפוצים הרבה יותר, לאחר שהאדם למד היטב אילו תנאים נחשבים עבורם כמושלמים.
דג קרב

דג קרב

למרות שמם המחייב, דגי קרב הם לא דגים מסוכנים - לא לאדם ולא לזני דגים אחרים. שמו של הדג ניתן לו בשל נטייתו לתקוף דווקא את בני מינו דג קרב ממין זכר אשר פוגש זכר אחר מאותו סוג, יחל כמעט מייד לקרוא עליו תיגר ולתקוף אותו. אלו קרבות אכזריים מאוד, אשר יסתיימו רק כאשר אחד הצדדים ימצא את מותו.
 
דג תוכי

דג תוכי

דג תוכי משתייך למשפחת הציקלידים, אם כי בפועל הוא תוצר של הכלאה בין שני זני ציקליד, כלומר - זהו לא זן טבעי ולכן לא ניתן למצוא אותו בטבע. ההכלאה הראשונה של דגי התוכי נעשתה בטיוואן, במהלך שנות ה-80.
 
דגי זהב

דגי זהב

דג זהב, למרות היוקרה והמעמד שרכש לעצמו לאורך השנים, הוא קרפיון ולא יותר. לפי השערות החוקרים, מוטציה מסוימת היא שמעניקה לדג זה את הצבע הזהוב-אדום,   
דגי קוי

דגי קוי

דגי הקוי נפוצים כיום בעיקר בבריכות נוי, וזאת משום שהם דגים גדולים יחסית, שקשה עד בלתי אפשרי לגדל באקווריום סטנדרטי. דגי קוי בוגרים מגיעים לגודל של חצי מטר לפחות, ובתנאים אופטימליים יכול לצמוח עד מטר וחצי. בבית הגידול הטבעי שלו, יכול דג הקוי לחיות עשרות שנים ולעיתים גם מעל 100 שנה.
 
לובסטר

לובסטר

הלובסטר, הוא הסרטן המפואר שמעטר לרוב צלחות במסעדות יוקרתיות, הוא אחת משוכני הים המרתקים ביותר לגידול. זהו סרטן יפהפה ואצילי, אותו ניתן למצוא בחנויות בשלושה סוגים: סרטן גמדי מקסיקני (שמוצאו באגם פטזקוארו שבמקסיקו), לובסטר כחול קובלט ולובסטר אדום צבת. 
פרידמני

פרידמני

דג הפרידמני, או בשמו המלא צבעון פרידמני, הוא דג שצבעיו סגול וכחול מלכותיים, מה שהופך אותו לאחר הדגים הייחודיים ביותר שאפשר לגדל באקווריום הביתי. הדג נקרא על שם המגדל הראשון שהצליח לגדלו באקווריום ביתי ואף להרבות אותו בתנאים אלו: המגדל דוד פרידמן. 
נצרן ליצן

נצרן ליצן

דגי נצרן ליצן הם דגים משונים הן במראה והן בהתנהגות שלהם. גופם מעוטר בנקודות לבנות גדולות, עיניהם מוקפות בצבע שחור, פיהם צהוב וכך גם חלקים שונים בגופם. בנוסף לכך, הם נוטים להשמיע מעין תקתוקים בעת שחייתם ונוהגים להעביר אבני קרקעית ממקום אחד למשנהו. 
שושנון עגבניה

שושנון עגבניה

דג שושנון עגבניה דומה מאוד לדג הפרקולה ה'אמיתי' בצעירותו, אך לגופו הכתום רק פס אורך לבן אחד, סמוך לראש. ככל שהדג גדל, צבעו הופך כהה יותר, אך הוא שומר על מראהו היפה ולכן מעשיר כל אקווריום. 
קלארקי

קלארקי

דגי הקלארקי זקוקים לאקווריום מים מלוחים כמובן, עשיר בצמחיה ובמסלעות רבות ובהן מעברים ופתחים רבים, כמעין רשת מערות גדולה. דג קלארקי הוא דג מאוד שקט באופיו ולכן מומלץ לשכנו באקווריום עם דגים בעלי אופי דומה. עם זאת, חשוב לזכור שהדג מאוד טריטוריאלי ותוקפני כלי בני מינו (ואף כלפי דגים קטנים יותר).
פרקולה

פרקולה

דג הפרקולה, דג הליצן, הוא דג אשר מוכר לכולנו בצורתו ובצבעו מסרט האנימציה המפורסם 'לשחרר את נמו': זהו דג קטן בצבע כתום עם פסי אורך לבנים ובולטים.
אוסקר

אוסקר

דג האוסקר נחשב בעיני רבים לדג האינטליגנטי ביותר שאפשר לגדל באקווריום הביתי. הוא חי בטבע באזורים שונים בקרום אמריקה, כולל נהר האמזונס כמובן, ומגדלים מנוסים כבר הצהירו כי הצליחו 'לאלף' את הדג לבצע פעלולים שונים כמו קפיצה דרך חישוק. 
גיאופגוס

גיאופגוס

הגיאופגוס הוא דג מיוחד, יפה מאוד, שמופיע בצבעים כחול וצהוב, אשר שוכן על קרקעית האקווריום. זהו דג אשר מבקש קרקעית מושקעת ואיכותית, אליו ניתן להוסיף גם שורשים ופיסות עצים שונות - כך הוא ירגיש 'בבית', בסביבתו הטבעית: נהר אורינוקו שבדרום אמריקה, אשר עובר במדינות ונצואלה וקולומביה ונחשב לשלישי באורכו ביבשת.
פלאוור הורן

פלאוור הורן

דג הפלאוור הורן הוא דג אשר נוצר מהכלאה בין כמה סוגי דגי ציקליד ולכן אינו קיים כלל בטבע. זהו דג אשר 'נוצר' בהתערבות מלאה של האדם ולכן גם אין לו סביבה טבעית אשר ייחודית לו. למעשה, האקווריום אשר מוכן לדגים אלו צריך להיות נקי מקישוטים ודקורציות, ולכלול לכל היותר חלק תחתון סטנדרטי.
 
 
 
X וואטסאפ
עם נציג
X וואטסאפ
עם נציג