דילוג
שיעור מספר 7 – הקסמיטה - בית הובי אונליין

שיעור מספר 7 – הקסמיטה

מחלת האקסמיטה (Hexamita) היא מחלה הנגרמת מטפיל זעיר החודר אל המעיים ואל כיס המרה. לאורך זמן הטפיל פוגע קשות במערכת העיכול של הדג, מביא לכך שהדג יפסיק לאכול ובהמשך גורם גם למותו. המחלה גורמת לתופעות לא נעימות רבות, כמו צואה לבנה ורירית, בטן קעורה (שנראית כאילו 'נכנסה פנימה' אל גוף הדג) וחורים באזור הראש.
 
האקסמיטה היא מחלה המאפיינת ציקלידים באופן כללי, אך מופיעה בעיקר בשלושה זנים ספציפיים: סקלארים, דיסקוסים וטרופאוסים.

התסמין הראשון של המחלה, בדרך כלל, יהיה אותה צואה לבנה ורירית שתיפלט מגופו של הדג. בהמשך הוא יחל להתבודד ויאבד את התיאבון, עד שיפסיק לאכול לחלוטין.
 
השלב הבא יהיה אובדן צבע והשינוי במראה הבטן, וכאשר מופיעים אותם חורים באזור הראש – אז כבר המחלה בשלב מתקדם מאוד, וכמעט ולא ניתן להציל את הדג.

טפיל האקסמיטה הוא טפיל מידבק, אשר עובר במים, ולכן כאשר מתגלה המחלה יש לטפל טיפול מיידי ונרחב – אם כי הטיפול יהיה לרוב קל יחסית ויעיל מאוד. ישנן תרופות לדגי נוי רבות בשוק המיועדות לטיפול במחלה ספציפית זו, והן מתבססות על החומר Metronidazole.
 
את התרופה (המגיעה לרוב ככדורים) אפשר לשים במים (אם הדג כבר אינו אוכל) או למוסס ולערבב עם האוכל (אם מדובר בשלב מוקדם של המחלה). לאחר מכן יש להחליף כשליש מכמות המים, ולהעלות את הטמפרטורה ל־3233 מעלות. לאחר מכן יש להמתין 24 שעות, להשתמש שוב בתרופה, להמתין 24 שעות ולחזור שוב על התהליך. לרוב, לאחר מכן המצב ישתפר, ויש לשוב ולבצע זאת אחרי עשרה ימים, אם נראה שהמחלה לא חלפה.

יש לציין כי המינונים של התרופה משתנים בהתאם לנפח ולכמות הדגים שבו, ולכן חשוב להתייעץ עם מומחה לעניין כדי להבטיח הענקת טיפול יעיל. ככלל, מומלץ שאדם מנוסה ילווה אתכם לאורך התהליך כולו, בעיקר אם זוהי הפעם הראשונה שבה אתם מתמודדים עם מחלה כזו.
מאמר קודם שיעור מספר 6 – דרופסי
מאמר הבא שיעור מספר 8 – מחלת הקטיפה
ערכת בדיקה מקצועית לבריכות נוי UBBINK Aqua Multi Test - בית הובי אונליין

טיפים של מומחים

הניוזלטר השבועי שלנו עזר למעל 15,000 לקוחות! דוא"ל אחד בשבוע, עמוס בחדשות, מדריכים, וטיפים של מומחים

קטגוריות מובילות

השוואת מוצרים

{"one"=>"בחירת 2 או 3 פריטים להשוואה", "other"=>"פריטים נבחרו"}

בחירת מוצר ראשון להשוואה

בחירת מוצר שני להשוואה

בחירת מוצר שלישי להשוואה

השוואה