דילוג
שיעור מספר 2 - כללים למניעת מחלות - בית הובי אונליין

שיעור מספר 2 - כללים למניעת מחלות

התפרצות של מחלה יכולה להיות הרסנית, לזהם את המים ואולי להרוג קהילה שלמה של דגים. החדשות הטובות הן כי את המחלות האלו ניתן למנוע. כל המחלות מגיעות מתנאים גרועים או בדגים שהגיעו מבחוץ. אז איך להגן על הדגים שלנו? בין אם דגי הנוי שלך הם דגי טטרה ניאון קטנים או דגי אוסקר ענקיים, ניתן לעקוב אחר חמישה צעדים פשוטים אלה כדי להבטיח את בריאותם של דגי הנוי.
 
 

1. אין להוסיף דגים חדשים

זה נשמע מוזר, אבל התאקלמות במים חדשים היא משימה קשה עבור דגי הנוי שלך, וכל חנות המאפשרת לך לקנות  דגי נוי בזמן ההקמה זה לא נכון. אז או שיש שם עובדים שאינם יודעים מה הם עושים , או שהם סומכים שתחזרו לרכוש דגים מכיוון שהדגים הראשונים בוודאי שימותו.
 
למה חדש הוא מסוכן?
הקמת מערכת סינון חדשה דורשת הרבה יותר מאשר הוספת טיפות להוציא את הכלור מהמים. צריך לבנות מושבות של חיידקים שיסייעו להסיר את הפסולת שדגי הנוי ייצרו, הפסולת תיצור אמוניה, אשר תהפוך רעילה לדגים מהר מאוד, עד שהמים יהיו בעלי תפקוד תקין, רמות האמוניה והניטריטים יהיו מחוץ לשליטה ותהיה להם "תסמונת מים חדשים" - דגים לחוצים, חולים או מתים. אבל עם נבנה מושבה של חיידקים טובים תקינה אז תהיה רמת האמוניה יורדת כראוי, תחילה לתוך ניטראט, ולאחר מכן לתוך ניטריט.
 
יש פתרון אחד לבעיה זו: זמן. לכן אין להוסיף דגי נוי ביום הראשון, או אפילו בשבוע הראשון. התהליך של יצירת מושבה חיידקית צריך לקחת בכל מקום בין 14 ל 21 ימים. על מנת לבנות מושבה בריאה יש להשתמש בתוסף בקטריאלי שיבנה עבורנו פילטרציה ביולוגית. התוסף יכיל בקטריות אירוביות ואנאירוביות בתוספת אנזימים. ההרכב הייחודי ייפרק את האמוניה הרעילה במערכת וישפר מאוד את איכות המים.

2. הסגר לכל דג חדש

סבלנות נדרשת ברוב ההיבטים של שמירה על מערכת תקינה, לכן לעולם אין להוסיף דגים חדשים עד שנכניס אותם למיכל הסגר נפרד למשך כחודש. זה ייתן לנו זמן לראות את הדגים ולזהות כל סימני מחלה שהדגים הביאו איתם מהחנות. אם הדג חולה, ניתן לטפל בו במיכל הסגר מבלי לחשוף את הדגים האחרים שלנו למחלה או לתרופה.
 
בכל מקרה כאשר מוסיפים דגים חדשים, מוסיפים אותם לאט לאט. מושבות החיידקים שבנינו יצטרכו להסתגל לרמות הפסולת החדשות שיוצבו על ידי הדגים הנוספים. לכן נתחיל להוסיף את הדיירים הראשונים ובהדרגה להוסיף עוד דגים בשבועות הבאים.
 

3. אין להוסיף יותר מדי דגי נוי

יש כלל תקני לבריאות: אין להחזיק יותר מ -1 ס"מ של דגי לכל 1 ליטר מים. לדוגמא: 100 ליטר יכולים להחזיק עד 100 ס"מ של דגים, אם יש לנו 10 דגים שכל אחד מהם הוא 10 ס"מ זאת אומרת שהגענו למקסימום תכולה של המים ולא נוכל להוסיף דגים נוספים. יותר דגים פירושו יותר פסולת עבור מערכת הסינון מה שיהפוך את המים למזוהמים יותר. דגים דחוסים = דגים חולים. אם נרצה יותר דגים, נצטרך להשקיע במערכת סינון גדולה יותר או נוספת.
 

4. אין להאכיל יתר על המידה את דגי הנוי

האכילו את הדגים על פי לוח זמנים קבוע. ישנם מינים של דגי נוי הצריכים להיות מוזנים פעם ביום, אחרים לעתים קרובות יותר כמו שלושה פעמים ביום. בכל מקרה יש להאכיל בכמות שהם יוכלו לצרוך תוך כמה דקות. עודף מזון הופך לפסולת מה שיגרום לרמת פוספאט גבוהה שתייצר אצות, וכן רמת אמוניה רעילה שתגרום למחלות בקרב דגי הנוי. סיבה נוספת להיצמד ללוח הזמנים של האכלה היא זו: דגי נוי כמו שאר חיות המחמד לומדים שאתם מביאים להם אוכל, והם יתחננו על כך גם אם הם לא ממש רעבים. התעלמו מההתחנפות הזו והאכילו אותם בהתאם ללוח הזמנים שקבתם.
 

5. החליפו את המים באופן קבוע

למים שלנו אין דרך לרענן או להחיות את עצמם כמו באגם, נהר או באוקיינוס . אנחנו צריכים לעשות זאת. קבעו זמן להחליף עד 20% מהמים כל שבועיים, במים טריים ובטמפרטורה ממוזגת.
 
אם נבצע את הצעדים האלו, המים שלנו צריך להישאר נקי והדגים שלנו צריכים להיות בריאים, בהצלחה
 
מאמר קודם שיעור מספר 1 - מבוא למחלות דגים
מאמר הבא שיעור מספר 3 - נקודות לבנות
ערכת בדיקה מקצועית לבריכות נוי UBBINK Aqua Multi Test - בית הובי אונליין

טיפים של מומחים

הניוזלטר השבועי שלנו עזר למעל 15,000 לקוחות! דוא"ל אחד בשבוע, עמוס בחדשות, מדריכים, וטיפים של מומחים

קטגוריות מובילות

השוואת מוצרים

{"one"=>"בחירת 2 או 3 פריטים להשוואה", "other"=>"פריטים נבחרו"}

בחירת מוצר ראשון להשוואה

בחירת מוצר שני להשוואה

בחירת מוצר שלישי להשוואה

השוואה