דילוג
שיעור מספר 4 - רביית דיסקוסים - בית הובי אונליין

שיעור מספר 4 - רביית דיסקוסים

דיסקוסים הם מהדגים היפים והאהובים ביותר בעולם הגידול הביתי. אך כיצד הם מתרבים? ככלל, שיטת הרבייה של הדיסקוס היא על ידי הטלת ביצים מחוץ לגוף, במקום מוגדר שהוכן מראש לשם כך על ידי שני 'דגי הנוי'.

מאחר שקשה מאוד להבדיל בין הדיסקוסים לכן השיטה הטובה ביותר היא לגדל באקווריום להקה של דיסקוסים – בין שישה לעשרה פרטים ואף יותר ניתן גם להעביר לאקווריום נפרד זוג דגים, אך דרך זו בדרך כלל לא מצליחה לגרום לשניים להתרבות.

מתי נדע שהדגים עומדים להתרבות? תחילה הם יתבודדו וישתלטו על טריטוריה – פינה מסוימת באקווריום, שמבחינתם מתאימה להטלת הביצים. לרוב יהיה זה משטח ישר ונקי מבליטות, כמו גזע עץ, עלה או משטח זכוכית. ניתן להכניס לאקווריום קונוס הטלה ייעודי.
 
לאחר שהוגדרה הטריטוריה, שני הדגים יגרשו כל דג דיסקוס שינסה להתקרב לשטח שלהם. בשלב הבא הם יחלו ב'ריקוד' – מעין רעידות מרהיבות שמבצעים שני הדגים, כמודיעים על כך שהם עומדים להתרבות. תחילה תתבצע הטלה מדומה, ולאחר מכן ההטלה עצמה.

מאחר שחשוב מאוד לשמור על בידודם של שני הדגים וביציהם, מומלץ כבר בשלב הגדרת הטריטוריה, או מעט אחריו, להעבירם למכל נפרד. ניתן אף לאפשר לדגה להטיל כמה פעמים באקווריום הפתוח, ורק לאחר מכן להעביר את השניים למכל הנפרד. ההימצאות במכל הזה גם תאפשר לדגיגים למצוא בקלות את הוריהם.

זמן ההטלה משתנה, ויכול להימשך כמה דקות או שעות רבות (עד יממה). כאן חשוב לזכור שני דברים:

1. אם ההורים בולעים את הביצים – אל חשש. הם פשוט מעבירים אותם למקום אחר, מתאים יותר לדעתם
 
2. לאחר שהדגיגים מתפתחים מעט, הם ייצמדו אל ההורים ולמעשה יזכו לתזונה הדרושה להם מהשכבה הנוזלית הצמיגה, שעל גופם של ההורים.

בסביבות גיל חודש, אולי מעט לפני כן, רצוי להפריד בין הדגיגים לבין ההורים ולהתחיל לגדל אותם באופן עצמאי, במכל הנפרד שהוקצה להטלה. המזון המתאים לדגיגים הוא בעיקר מזון גרגירים, ויש להאכיל אותם במנות קטנות – אך פעמים רבות לאורך היום.
מאמר קודם שיעור מספר 3 - רביית משריצי חיים
מאמר הבא שיעור מספר 5 - רביית סקלאר
ערכת בדיקה מקצועית לבריכות נוי UBBINK Aqua Multi Test - בית הובי אונליין

טיפים של מומחים

הניוזלטר השבועי שלנו עזר למעל 15,000 לקוחות! דוא"ל אחד בשבוע, עמוס בחדשות, מדריכים, וטיפים של מומחים

קטגוריות מובילות

השוואת מוצרים

{"one"=>"בחירת 2 או 3 פריטים להשוואה", "other"=>"פריטים נבחרו"}

בחירת מוצר ראשון להשוואה

בחירת מוצר שני להשוואה

בחירת מוצר שלישי להשוואה

השוואה