דילוג
שיעור מספר 3 - ים האלמוגים - בית הובי אונליין

שיעור מספר 3 - ים האלמוגים

ים האלמוגים מהווה חלק מהאוקיאנוס השקט, ונמצא בצמוד לחופיה הצפון-מזרחיים של אוסטרליה. מדובר בים פתוח גדול למדי שופע אלמוגים ושוניות אלמוגים גדולות, כמו גם איים, איונים, ריפים ואטולים. בין המפורסמים שבאיי האזור הוא אי חג המולד.
אזורי מחייה לדגי נוי ים האלמוגים
מיקום: מזרח כדור הארץ, מזרחית לאוסטרליה ופפואה ניו גנואה
 
שטח: 4.7 מיליון קמ"ר

אזור ים האלמוגים הוא אזור טרופי מובהק. לא פעם פוקדות אותו סופות טרופיות, כמו גם גשמים רבים. הטמפרטורה באזור חמה למדי לאורך רוב חודשי השנה, וכך גם מי הים.
 
בדומה למקורות מים מליחים אחרים באזור זה של כדור הארץ, מתאפיין ים האלמוגים בשפע דגים מגוונים ויפהפיים, אנדמיים ברובם. בית הגידול המרשים ביותר בים זה הוא ללא ספק שונית המחסום הגדולה והמפורסמת - שונית האלמוגים בגדולה בעולם.
 
הדגים הייחודיים לים זה נמצאים בו בשפע. בשונית המחסום לבדה ניתן למצוא מעל 1,500 מינים של דגי מים מלוחים. בין היתר נמצאים בים האלמוגים הנצרן הליצן, הטלסומה חמישה פסים, הטלסומה פנים וורודות, הנתחן שברון, הנתחן השחור, נתחן אף שחור ועוד ועוד.
 
'יצור ימי' נוסף אשר ייחודי מאוד לאזור זה ונמצא בו בהמוניו הוא הסרטן האדום של אי הקריסמס: כיום, נמצאים על האי עשרות מיליוני פרטים של סרטן זה, אשר התרבו הודות לכמות קטנה למדי של בני אדם באזור. אחד המראות היפים באזור נצפים לרוב סביב הרבעון האחרון של כל שנה אזרחית, אז מיליוני הסרטנים נודדים אל הים כדי להתרבות.
 
דגי ים האלמוגים נחשבים לדגים יפים במיוחד. תנאי האקלים אליהם הם רגילים עשויים להפוך את גידולם בישראל למעט פשוט יותר, אך עם זאת יש לשמור על תנאי המחייה להם רגילים הדגים, כלומר: סביבה טרופית, מים מלוחים (כמובן), טמפרטורת מים גבוהה יחסית וסביבה סלעית בעיקרה, עם מקומות מסתור רבים, בהתאם לסוג הדג.
 
מאמר קודם שיעור מספר 2 - נהר טנסי
מאמר הבא שיעור מספר 4 - נהר האמזונס
ערכת בדיקה מקצועית לבריכות נוי UBBINK Aqua Multi Test - בית הובי אונליין

טיפים של מומחים

הניוזלטר השבועי שלנו עזר למעל 15,000 לקוחות! דוא"ל אחד בשבוע, עמוס בחדשות, מדריכים, וטיפים של מומחים

קטגוריות מובילות

השוואת מוצרים

{"one"=>"בחירת 2 או 3 פריטים להשוואה", "other"=>"פריטים נבחרו"}

בחירת מוצר ראשון להשוואה

בחירת מוצר שני להשוואה

בחירת מוצר שלישי להשוואה

השוואה