דילוג
שיעור מספר 2 - עיצוב האקווריום - בית הובי אונליין

שיעור מספר 2 - עיצוב האקווריום

לאחר שבחרנו את אופיו של האקווריום, יש להחליט בנושא עיצוב אקווריום - מה הוא יכיל וכיצד הוא ייראה. כאן, ובניגוד לפריטים אחרים בבית, לא מדובר בעניין אופנתי בלבד - להיפך: עיצובו של האקווריום ישפיע רבות על הדמיית הסביבה הטבעית של הדגים ולכן יש לו חלק חשוב בתהליך ההקמה.

תאורה: חשוב לדעת שבאקווריום ללא צמחייה, התאורה מיועדת לשיפור מראה המים ולהבלטת צבעי הדגים בלבד. זאת ניתן להשיג באמצעות שילוב בין גוונים שונים בנורות כגון: לבן, כחול, ורוד, אדום, ירוק ועוד. זכרו כי הפעלת התאורה יותר משש שעות ביום או שימוש בנורות שאינן מיועדות לאקווריום יגרמו להתפתחות מזיקה של אצות וירוקת במים (להרחבה בנושא אצות באקווריום ראה מאמר עצה לעצה ). לעומת זאת באקווריום צמחייה טבעית, לתאורה תפקיד חשוב מאוד בתור מי שמאפשרת את תהליך הפוטוסינתזה של הצמחים. חשוב שתאורה לאקווריום צמחייה תפעל לשעות קבועות (עד 10 שעות ביום. מומלץ לעשות זאת בעזרת 'שעון שבת'), כאשר החישוב הנכון לעוצמת האור הרצויה הוא כחצי וואט לכל ליטר מים.

צמחייה: הצמחייה מהווה גם היא שחקן חשוב באקווריום. ישנה אפשרות להעמיד צמחייה מלאכותית בלבד, שתהווה חלק מהעיצוב של האקווריום אך תספק את מקומות המסתור הדרושים לדגים. אפשרות שנייה ואהובה יותר על מגדלי הדגים המנוסים היא העמדת אקווריום צמחייה של ממש - אקווריום שבו צמחים חיים, שמבצעים כאמור את תהליך הפוטוסינתזה, מסייעים לשמירת רמת חומציות מתאימה של המים, תורמים לאיכות המים ולאיכות חיי הדגים (להרחבה בנושא ראה קורס אונליין למתקדמים אקווריום צמחייה )

מצע האקווריום: כאמור, ניתן להקים אקווריום טרופי שבו יש מצע של קרקעית חולית, או מצע קרקעית המורכבת מאבני חצץ, חלוקי נחל, מצע דשן לצמחייה ועוד. גובה המצע צריך להיות עד חמשה ס"מ, אך כאשר נרצה להקים אקווריום עם צמחים חיים לשתילה גובה המצע יהיה שמונה ס"מ. גובה המצע באקווריום מחושב על פי המכפלה הבאה: אורך X רוחב X 0.5 או X 0.8, לאקווריום עם צמחייה טבעית.

חשוב לדעת!
אבנים צבועות שאינן מיועדות לאקווריום יהיו רעילות מאוד לדגים ואין להשתמש בהן כלל.

סלעים לאקווריום: המסלעות תורמות רבות לדגי הנוי, במיוחד כאלו אשר רגילים לסביבה סלעית, ומוסיפות כמובן רבות למראה עיצוב האקווריום. עבור דגים הרגישים לקשיות המים, יש לבחור בסלעים שאינם משחררים חומרים אל המים. לא לשכוח כי סלעים הם גופים כבדים מאוד ולכן אין להשעינם על דפנות האקווריום. כמו כן, אין לעבור על יחס של 20% מערך המים במשקל הסלעים לאקווריום.

רקע תלת מימד: שכבה ייחודית אשר נצמדת לדופן האחורית של האקווריום מתוכו, בעלת תבליטים ושקעים, שתדמה עבור הדגים את הסביבה הטבעית בה חיו בטבע ותספק להם עוד מקומות מסתור. רקע תלת מימד לאקווריום הוא תוספת עיצובית נפלאה וטופוגרפיה אמיתית לדגי הנוי. את הרקע מדביקים באמצעות סיליקון. זכרו כי יש להשתמש רק בסיליקון לאקווריום אחרת הוא רעיל לדגים.

דקורציה לאקווריום: אביזרי דקורציה לאקווריום יכולים לשדרג אותו משמעותית, הן מבחינה ויזואלית והן מבחינת הסביבה אשר אנו יוצרים לדגי הנוי. בין המגוון הבלתי נגמר של הדקורציה ניתן למצוא דגמי ספינות טרופות, פיראטים, בתים, תיבות אוצר, כדים, גזעי עץ, אלמוגים, ועוד היד נטויה. זכרו כי אביזרי נוי שאינם מיועדים לאקווריום יהיו רעילים מאוד ואין להכניסם לאקווריום.

חשוב לדעת!
עיצוב אקווריומים יכול להיות ההבדל בין מיכל מים פשוט וסטנדרטי לבין ממלכה ימית עשירה בפרטים, ממש כמו במעמקי האוקיאנוס. עיצוב אקווריום מוסיף המון למראה הכללי שלו ושל סביבתו ובאותה הזדמנות, גם תורם לאיכות חייהם של הדגים, שמרגישים 'כמו בבית'. לכן, מגדלים רבים משקיעים רבות ביצירת אקווריום מעוצב ומרשים, מה גם שכיום עיצוב אקווריום לבית הוא לא משימה קשה במיוחד, הודות למבחר העצום של פריטים מעוצבים ותוספות מעניינות.
מאמר קודם שיעור מספר 1 - קביעת אופיו של האקווריום
מאמר הבא שיעור מספר 3 - ציוד לאקווריום
ערכת בדיקה מקצועית לבריכות נוי UBBINK Aqua Multi Test - בית הובי אונליין

טיפים של מומחים

הניוזלטר השבועי שלנו עזר למעל 15,000 לקוחות! דוא"ל אחד בשבוע, עמוס בחדשות, מדריכים, וטיפים של מומחים

קטגוריות מובילות

השוואת מוצרים

{"one"=>"בחירת 2 או 3 פריטים להשוואה", "other"=>"פריטים נבחרו"}

בחירת מוצר ראשון להשוואה

בחירת מוצר שני להשוואה

בחירת מוצר שלישי להשוואה

השוואה