דילוג
שיעור מספר 7 - האוקיינוס האטלנטי - בית הובי אונליין

שיעור מספר 7 - האוקיינוס האטלנטי

האוקיינוס האטלנטי הוא אחד מגדולי הימים בכדור הארץ. הוא ממוקם במקום השני מבחינת גודלו (אחרי האוקיינוס השקט) והוא כולל בתוכו כמה וכמה ימים קטנים יותר. למעשה, מדובר בים אשר מכסה כחמישית משטח כדור הארץ.
אזורי מחייה לדגי נוי האוקיינוס האטלנטי
 
מיקום: בין אפריקה לאמריקה

שטח: מעל 106 מיליון קמ"ר

עמק ממוצע: כ-3,300 מטרים

עומק מרבי: מעל 8,600 מטרים


עושרם של האוקיינוסים ידוע לכל, ובאוקיינוס האטלנטי ניתן לראות דוגמא נפלאה לכך. מדובר בים עשיר בצמחיה ובעלי חיים מסוגים רבים - החל במגוון סוגי דגים, דרך יונקים ימיים מסוגים שונים ועד יצורים זעירים כמו פלנקטונים וחסרי חוליות.

הייחודיות של האוקיינוס האטלנטי, כמו כל אוקיינוס אחר, היא בגיוון הגדול שיש בו - אשר נובע כמובן מגודלו העצום. מצד אחד, עובר בו זרם הגולף החם, ממפרץ מקסיקו שבמערב ועד לאירופה שבמזרח; מצד שני, הוא כולל בתוכו את הים הארקטי הקפוא ושופע הקרחונים. אלו רק שתי דוגמאות לבתי הגידול הייחודיים של הים העצום הזה, כאשר לכל אזור ובית גידול יש את המאפיינים שלו ואת בעלי החיים הייחודיים לו.

באוקיינוס האטלנטי חיים כמובן שלל סוגים של דגים - פלמידה, סלמון, הליבוט, טונה כחולת סנפיר, בקלה ועוד. באוקיינוס גם דגים עצומים כמו הכריש, הדולפין וכמובן הלווייתן. לצד אלו, שלל דגים אשר הפכו עם השנים לדגי נוי של ממש ומגודלים באקווריומים מסוג מרינה - אקווריומים של מים מלוחים.

האתגר הגדול בגידול דגים מן האוקיינוס האטלנטי, הוא במציאת האיזון המושלם - כזה אשר יספק לדגים את התנאים להם הם רגילים מבית הגידול הטבעי שלהם. הגידול חייב להתחשב באזור ממנו מגיע הדג, בטמפרטורה לה הוא רגיל, ברמת המליחות ועוד. כך לדוגמא יש לזכור כי רוב דגי האוקיינוסים רגילים לטמפרטורת מים נמוכה יחסית, אך אלו אשר גדלים באזור זרם הגולף, יזדקקו לטמפרטורה גבוהה יותר מהממוצע.
מאמר קודם שיעור מספר 6 - אגם מלאווי
מאמר הבא שיעור מספר 8 - נהרות מרכז אמריקה
ערכת בדיקה מקצועית לבריכות נוי UBBINK Aqua Multi Test - בית הובי אונליין

טיפים של מומחים

הניוזלטר השבועי שלנו עזר למעל 15,000 לקוחות! דוא"ל אחד בשבוע, עמוס בחדשות, מדריכים, וטיפים של מומחים

קטגוריות מובילות

השוואת מוצרים

{"one"=>"בחירת 2 או 3 פריטים להשוואה", "other"=>"פריטים נבחרו"}

בחירת מוצר ראשון להשוואה

בחירת מוצר שני להשוואה

בחירת מוצר שלישי להשוואה

השוואה