דילוג
שיעור מספר 6 - רביית דגי נקאי - בית הובי אונליין

שיעור מספר 6 - רביית דגי נקאי

דגי הנקאי, אשר נקראים גם שוכני קרקעית, מוסיפים המון לכל אקווריום – הן מבחינה חזותית והן מבחינה פרקטית, שכן הם אמונים על 'ניקוי' השאריות במים והעור המת שעל גופם של הדגים. למעשה, הם שותפים מלאים ובכירים בניסיונות השמירה על היגיינת המים.
 
אחת השאלות המעניינות בקשר לסוג מיוחד זה של דגים היא כיצד הם מתרבים. מתברר שבניגוד לסוגים אחרים של דגים, דגי הנקאי מתרבים בצורה קלה יחסית באקווריום. הדבר החשוב ביותר הוא שיהיו לכל הפחות שתי נקבות על כל זכר אחד באקווריום – דבר שיבטיח בשלב כלשהו זיווג בין שניים מהם.
 
ככלל, דגי נקאי אוהבים מקומות מסתור, וזה לא חדש. באשר לרבייתם, עניין זה מקבל משנה תוקף שכן לרוב הביצים יוסתרו במקום שעינם של דגים אחרים לא יבחינו בו בקלות, ולכן חשוב מאוד להשקיע ב'דקורציה' אם רוצים שהזוג יתרבה.
 
דגי הנקאי נוטים להתרבות במהלך החורף או בסמוך אליו, כלומר כאשר טמפרטורת המים נמוכה יחסית. הנקאים הם מטילי ביצים, ולאחר הטלתם הנקבה והזכר ישמרו עליהן מפני אויבים ואיומים שונים.
 
אם ישנם באקווריום דגים מסוגים נוספים (מצב שכיח למדי), חשוב להעביר את הזכר והנקבה למכל רבייה, לפני ההטלה. במכל הרבייה לא נדרשת דקורציה כלשהי. אם האקווריום הוא ביתם של הנקאים בלבד, אין צורך להשימם במכל הנפרד.
 
שלושה ימים לאחר הטלת הביצים הן יבקעו, והדגיגים יצאו מהן. אפשר יהיה להבחין ששכבה דקה עוטפת אותם. מדובר בשקי חלבון קטנים שמשמשים מעין מאגר מזון עבור הדגיגים. לאחר כשלושה ימים מיום שבקעו השק ייעלם והדגיגים ידרשו האכלה קבועה.
 
הדגיגים אוכלים בעיקר מזון טרי מן החי (ארטמיה למשל), אך ישמחו גם למלפפון, למשל, לאפונה ועוד. חשוב מאוד כמובן שהאוכל יהיה עשוי חתיכות זעירות
מאמר קודם שיעור מספר 5 - רביית סקלאר
ערכת בדיקה מקצועית לבריכות נוי UBBINK Aqua Multi Test - בית הובי אונליין

טיפים של מומחים

הניוזלטר השבועי שלנו עזר למעל 15,000 לקוחות! דוא"ל אחד בשבוע, עמוס בחדשות, מדריכים, וטיפים של מומחים

קטגוריות מובילות

השוואת מוצרים

{"one"=>"בחירת 2 או 3 פריטים להשוואה", "other"=>"פריטים נבחרו"}

בחירת מוצר ראשון להשוואה

בחירת מוצר שני להשוואה

בחירת מוצר שלישי להשוואה

השוואה