דילוג
שיעור מספר 3 - ציוד לאקווריום - בית הובי אונליין

שיעור מספר 3 - ציוד לאקווריום

ציוד לאקווריום הוא זה שמבטיח את יצירת התנאים המתאימים עבור הדגים, ממש כמו בטבע: שמירה על חומציות מתאימה של המים, הקפדה על הטמפרטורה הדרושה, סינון יעיל של המים מפסלות ושאריות, ערבול המים והזנתם בכמות מספקת של חמצן. את כל אלו ניתן להשיג בעזרת הציוד הבא:

פילטר לאקווריום (מסנן) : מי האקווריום, שאינם נהנים מסירקולציה טבעית, נוטים עם הזמן לצבור לכלוך, שאריות ופסולת שיפגעו באיכות חיי הדגים. כדי למנוע זאת אפשר להחליף את המים בתדירות גבוהה - או לחבר פילטר לאקווריום, אשר יבצע סינון קבוע. פילטר פנימי לאקווריום פועל בתוך המים עצמם ואילו פילטר חיצוני לאקווריום נמצא בקרבתו ומשתמש בצינוריות לשאיבת המים ולהחזרתם. הפילטר מתפקד כסַנן חלקיקים וכן כמאזֵן בקטריאלי, שמאפשר חיים תקינים ובריאים באקווריום. בכל מסנן חייבים להתבצע שלושה סוגי סינון עיקריים: סינון מכאני, ביולוגי וכימי. המדיות המכאניות (הספוגים) תפקידן לנקות פיזית את הלכלוך המרחף במים. המדיות הביולוגיות (מצע ביולוגי) תפקידן לשנות זרימות ולחצי מים בפילטר ולשמש מצע בקטריאלי חיובי. המדיות הכימיות (פחם פעיל) תפקידן לבטל חומרים כימים באקווריום ולהרחיק ריחות רעים וצבעים ממי האקווריום

משאבת אוויר לאקווריום: במקורות מים טבעיים, נמצא חמצן איכותי בשפע וברמה קבועה, אשר מאפשר לדגים לנשום ולחיות. באקווריום, מיכל אטום וסגור כמעט לגמרי, החמצן לא יכול להיווצר בעצמו ולכן יש להחדירו באופן מלאכותי - בעזרת משאבת אוויר לאקווריום. אותה משאבת אוויר מייצרת בועות חמצן שעוברות דרך צינורית, אל תוך האקווריום. כך, היא מספקת את כמות החמצן הנחוצה ללא הפסקה ומערבלת את המים באקווריום, כדי לפזר את החמצן בכל חלקיו.

 טמפרטורת המים באקווריום משפיעה על כמות החמצן במים, על קצב חילוף החומרים, על הפוטוסינתזה של הצמחים ועוד שלל גורמים הקשורים באיכות חיי הדג. סוגי דגים אשר מגיעים מאזורים טרופיים רגילים למים בטמפרטורה גבוהה יחסית (מעל 25 מעלות) ועבורם, חימום אקווריום הוא הכרח. גוף חימום לאקווריום מאפשר לחמם את המים לטמפרטורה הרצויה ולשמור על רמתה הקבועה בזכות וסת מתקדם. חשוב להתאים בין מידת ההספק של החמם לבין גודל האקווריום, בחישוב של 1 וואט לכל ליטר מים (לדוגמא: אקווריום 100 ליטר יצטרך מחמם מים של 100 וואט)
מאמר קודם שיעור מספר 2 - עיצוב האקווריום
מאמר הבא שיעור מספר 4 - הפעלת האקווריום
ערכת בדיקה מקצועית לבריכות נוי UBBINK Aqua Multi Test - בית הובי אונליין

טיפים של מומחים

הניוזלטר השבועי שלנו עזר למעל 15,000 לקוחות! דוא"ל אחד בשבוע, עמוס בחדשות, מדריכים, וטיפים של מומחים

קטגוריות מובילות

השוואת מוצרים

{"one"=>"בחירת 2 או 3 פריטים להשוואה", "other"=>"פריטים נבחרו"}

בחירת מוצר ראשון להשוואה

בחירת מוצר שני להשוואה

בחירת מוצר שלישי להשוואה

השוואה