דילוג
טיפים לאקווריום בריא - בית הובי אונליין

טיפים לאקווריום בריא

שמירה על אקווריום נקי חשובה לנו כדי שנוכל להמשיך ליהנות ממנו, אך מעבר לניקיון האקווריום, יש לשמור גם על איכות מים טובה ויציבה לאורך זמן וכן על יציבות ביולוגית

=התאמת הפילטר המקצועי הנכון לסוג האקווריום והאוכלוסיה הינם קריטיים וחשוב מאוד להתחשב במחירי הפילטרים כאשר ניגשים לקנות אקווריום, חנויות רבות מציעות "דילים" של אקווריום גדול מאובזר עם פילטר... זהירות! מוקש!!! הדיל לעיתים קרובות מפתה מאוד כי מבטיחים לנו "אקווריום גדול עם כל הציוד" והכל במחיר נמוך יחסית...

כל הציוד? אולי. כל הציוד המתאים? כנראה שלא...בחירת פילטר לאקווריום נכון, בהתייעצות עם המוכרים בחנות או עם חובבים אחרים הינו שלב קריטי שיעזור לנו לשמור על אקווריום נקי, צלול ויציב לאורך זמן, ללא התעסקות מיותרת וללא "הפתעות" לא נעימות, (על דרכי הטיפול נרחיב במאמרים נוספים). תחזוקה שוטפת של האקווריום ובפרט חמצון המים באמצעות משאבת אוויר לאקווריום הינה דבר שהוא בגדר חובה, הקפדה על תחזוקה תקופתית שוטפת תחסוך לכם הרבה התעסקות ועוגמת נפש בעתיד, זיכרו כי האקווריום מכיל בתוכו מרכיבים חשמליים ולכן יש להקפיד על כללי הבטיחות ולפני שאנו ניגשים לטפל באקווריום, חובה לנתק את כל המכשור החשמלי מהחשמל!

טיפים לשמירה על אקווריום בריא ונקי:

1. הקפידו על האכלה נכונה, האכלת יתר היא הגורם מספר אחד לבעיות שיצוצו בעתיד! יש להאכיל בכמות קטנה אשר נצרכת ע"י הדגים תוך כחצי דקה. במידה ולאחר חצי דקה זיהיתם שאריות מזון באקווריום, הקפידו לסלק אותן ולהבא האכילו מעט פחות. מומלץ מאוד לעבוד בצורה קבועה עם מאכיל אוטומטי לאקווריום.

2. הקפידו על ריענוני מים! אחת לתקופה, תלוי בגודל האקווריום, סוג הדגים ואופי האקווריום, חובה להוציא אחוז מסוים ממי האקווריום ולהכניס במקומם מים חדשים בתוספת אנטי-כלור. הריענונים יעשו בין אחת לשבוע ועד אחת לחודש בנפח של בין 10% ל-30% ממי האקווריום. שימו-לב! הוספת מים טריים כפיצוי על אידוי אינו נחשב כרענון ואינו פותר מביצוע רענון!

3. הקפידו על שאיבות רפש, שאריות מזון וכן צואת דגים השוקעים בקרקעית האקווריום נרקבים עם הזמן והופכים רעילים עבור הדגים, במיוחד עבור דגים מנקים ושוכני קרקעית. מומלץ לשלב את שאיבת הרפש כחלק מרענון המים וכך לחסוך מים וזמן. ניתן גם להשתמש בתכשירים לפירוק הרפש בצורה ביולוגית.

4. טיפול תקופתי במדיה של הפילטר הינו חובה, הזמן בין הטיפולים וכן סוג הטיפול משתנים בהתאם לסוג הפילטר, נפחו ביחס לנפח האקווריום, המדיות שהוא מכיל וכן סוג האוכלוסייה באקווריום.

5. החלפת פחם לאקווריום הינה חובה! במידה ואתם משתמשים בפחם, הקפידו לרשום לעצמכם את מועד החלפת הפחם לפי הוראות היצרן. חשוב מאוד לרכוש פחם שמתאים לנפח האקווריום שלכם. אי החלפת הפחם יכולה לגרום בסופו של דבר להרעלה באקווריום ואף לתמותה של דגים.

6. הקפידו להדליק את האור באקווריום למספר שעות מוגבל ביום ואף השתמשו בשעון שבת על-מנת להמנע מהדלקת יתר של המנורות, הקפדה על משטר אור נכון תמנע התפרצויות של אצות באקווריום.

7. שימרו על יחס הגיוני של דגים לנפח המים והקפידו לא להעמיס את האקווריום יתר על המידה, העמסת האקווריום תפגע ביציבותו הביולוגית שתפגע בבריאות הדגים ויכולה אף להביא לתמותה. במידה ואכלסתם את האקווריום במספר גדול של דגים קטנים שאמורים לגדול, קחו בחשבון, כי לאחר שהדגים יגדלו, יתכן ותאלצו לדלל את האוכלוסיה או לעבור לאקווריום גדול יותר.

שימו לב!!! כל חומרי הניקוי אסורים לשימוש בזמן טיפול באקווריום! לכן הקפידו לשמור על אסטטיות האקווריום באופן שוטף, הזנחת האקווריום תוביל למקרים קשים לטיפול כגון התפרצות אצות ומשקעי אבנית שיהיו קשים להסרה עקב איסור השימוש בחומרים כימיים.
מאמר קודם קליטת דגים חדשים
מאמר הבא תאורה באקווריום
ערכת בדיקה מקצועית לבריכות נוי UBBINK Aqua Multi Test - בית הובי אונליין

טיפים של מומחים

הניוזלטר השבועי שלנו עזר למעל 15,000 לקוחות! דוא"ל אחד בשבוע, עמוס בחדשות, מדריכים, וטיפים של מומחים

קטגוריות מובילות

השוואת מוצרים

{"one"=>"בחירת 2 או 3 פריטים להשוואה", "other"=>"פריטים נבחרו"}

בחירת מוצר ראשון להשוואה

בחירת מוצר שני להשוואה

בחירת מוצר שלישי להשוואה

השוואה