דילוג
כללים לאקווריום צלול - בית הובי אונליין

כללים לאקווריום צלול

לעיתים תכופות עולה הבעיה של מים עכורים באקווריום ובבריכת הנוי העכירות מתבטאת במים לא צלולים הנראים לעיתים מעט לבנים או חלביים.

תופעה זו נוצרת עקב פריחה של בקטריות המפרקות חומרים אורגניים המצויים באקווריום, בשונה מהבקטריות המפרקות אמוניה במים, הבקטריות ה"טובות", הבקטריות המעכירות את המים דווקא מפיקות אמוניה בתהליך פירוק החומר האורגני.

להיווצרות האמוניה ע"י הבקטריות יש השלכות כפולות, חיוביות ושליליות. ההשלכה החיובית היא כמובן תרומה לתהליך התפתחות הבקטריות ה"טובות" בקצב מואץ, שכן שפע אמוניה מהווה קרקע פורייה עבור הבקטריות ה"טובות". (להרחבה על בקטריה ראה מאמר בקטריה )

אולם, כאמור, לתהליך זה יש גם השלכות שליליות, שכן הבקטריות הינן צרכניות חמצן ובעת פריחת בקטריות אלו, פחות חמצן יהיה זמין לדגים!

במקרה ונתקלתם בתופעה זו, אלו דרכי הפעולה המומלצות להתגברות נכונה:

1. הגברת החמצון באקווריום ע"י הגברת הפעולה של משאבת אוויר לאקווריום או הוספה של משאבת אויר נוספת. ניתן להגביר את החמצון גם ע"י כיוון צינור הוצאת המים מהפילטר בצורה שתעשה גלים על-פני המים או באמצעות משאבת גלים. במידה והמים חמים מאוד כמות החמצן פוחתת לכן מומלץ לקרר את המים עם מקרר לאקווריום .

2. שאיבת רפש מן החצץ באמצעות שואב רפש חשמלי או שואב רפש ידני , הוצאת רקב צמחי ופגרי דגים. שימו לב שרענוני מים בקצב מוגבר לא יועילו ולכן יש להקפיד להוציא כל חומר אורגני מיותר מן האקווריום ניתן גם באמצעות מפרק רפש ביולוגי .

3. להוסיף למערכת מסנן UV-C שמעביר את המים בקרינה ויבטל את העכירות תוך 48 שעות.

4. לא להאכיל את הדגים או להאכיל במינון קטן מאוד כל עוד המים לא צלולים.

5. ניצול האמוניה העודפת ע"י הוספת מדיות סינון ביולוגיות למערכת הסינון ושימוש בתוספי בקטריות ייעודיים שיקלטו טוב יותר כעת עקב שפע האמוניה במים, דבר שיתרום ליציבות המערכת בטווח הארוך.

6. במידה ותרצו לזרז את תהליך הצללת המים, ישנם מוצרים ייעודיים להצללת מי האקווריום

7. במידה ובחרתם לדלג על שלב 6, סבלנות היא מעלה חשובה... במידה והקפדתם לבצע את התהליכים הנ"ל העכירות תעלם עם הזמן, תהליך שיכול לארוך בין מספר ימים ועד לחודש ימים, תלוי בחומרת המצב.

8. לאחר העלמות התופעה, חשוב להקפיד על הכנסה נכונה של דגים חדשים וכן הקפדה על שאיבות רפש (להרחבה ראה מאמר שאיבות רפש ) והוצאת דגים מתים וכמובן להקפיד על ניקוי תקופתי ונכון של הפילטר. (להרחבה על ניקוי הפילטר ראה מאמר ניקוי מסנן חיצוני )

מאמר קודם תחזוקה בשלוש צעדים
מאמר הבא קליטת דגים חדשים
ערכת בדיקה מקצועית לבריכות נוי UBBINK Aqua Multi Test - בית הובי אונליין

טיפים של מומחים

הניוזלטר השבועי שלנו עזר למעל 15,000 לקוחות! דוא"ל אחד בשבוע, עמוס בחדשות, מדריכים, וטיפים של מומחים

קטגוריות מובילות

השוואת מוצרים

{"one"=>"בחירת 2 או 3 פריטים להשוואה", "other"=>"פריטים נבחרו"}

בחירת מוצר ראשון להשוואה

בחירת מוצר שני להשוואה

בחירת מוצר שלישי להשוואה

השוואה